مقالات, دسته بندی نشده

انواع ایمپلنت های چشمی

انواع ایمپلنت های چشم
انواع ایمپلنت های چشم

انواع ایمپلنت های چشم کدام است؟ چشم مصنوعی چگونه حرکت می کند و میزان حرکت آن چقدر است؟ این سوالاتی است که بسیاری از مراجعه کنندگان به کلینیک بیناسا همیشه می پرسند. در این بخش می خواهیم در مورد انواع ایمپلنت های چشم و عومل موثر بر حرکت چشم صحبت کنیم.

اگر نیاز به پروتز چشم دارید و می خواهید به بهترین دکتر پروتز چشم در تهران مراجعه کنید می توانید با شماره های درج شده تماس بگیرید و اطلاعات لازم را از کلینیک بیناسا، بزرگتری مرکز چشم مصنوعی در تهران، دریافت کنید.

در زمان های گذشته عمل تخلیه چشم به صورت کامل صورت می گرفت اما جایگزینی برای آن وجود نداشت در نتیجه حفره چشم خالی می ماند که ظاهر خوبی نداشت. پس از مدتی پروتز چشم مصنوعی ساخته شد که هیچ گونه حرکتی از چشم مصنوعی شاهد نبودیم. حتی در برخی از موارد چلک ها نیز باز و بسته نمی شد.

انواع ایمپلنت های چشم

در بخش پیشین در مورد اهمین ورود ایمپلنت به پروتز چشم صحبت کردیم. با حضور ایمپلنت های چشمی تحولی بزرگ ایجاد شد. این امپلنت ها در ابتدا کروی شکل بوده و از جنس پلی اتیلن بودند. بعدها با کیفیت بالاتر نظیر مدپور، آلومینا و هیدروکسی آپاتایت جایگزین شدند.

انواع ایمپلنت های چشم

انواع ایمپلنت های چشم

نحوه استفاده بدین صورت بود که پس از تخلیه چشم آسیب دیده یک ایمپلنت تقریبا هم حجم با چشم درون کاسه چشم قرار میگرفت و عضلات چشم به آن متصل می گشت. بدین ترتیب پس از کارگذاری چشم مصنوعی حرکت نسبتاً مناسبی به پروتز القا می شد.
با پیشرفت علم و تکنولوژی استفاده از پین در چشم مصنوعی مرسوم شد. این پین ها معمولا از جنس تیتانیوم یا پلیمر بودند که با سوراخکاری ایمپلنت کروی درون ایمپلنت گذاشته میشد و سپس به پروتز متصل میگردید اما پس از مدتی مشاهده شد استفاده از این پین ها موجب عفونتهای شدید می شود. لذا استفاده از پین برای چشم مصنوعی منسوخ گردید.

پین چشم مصنوعی

امروزه از ایمپلنتهای هیدروکسی آپاتایت و آلومینا یا آکریلیک در کشور ما استفاده میشود که حرکت بین 30 الی 60درصدی به چشم مصنوعی می دهد که نسبتا کافی و مناسب است.

پس از جراحی 2 ماه لازم است به بافت چشم اجازه التیام دهیم تا بخیه ها و پیوندهای داخل چشم به ایمپلنت تثبیت شود سپس چشم مصنوعی برای حدقه چشم قالبگیری شده و ساخته می شود.

یکی از بهترین کلینیک هایی که در زمینه پروتز چشم مصنوعی سابقه و تجربه کاری بالایی دارد کلینیک بیناسا می باشد که به دلیل تجربه کاری بالا و در عین حال بروز بودن بسیار مورد توجه واقع شده است. برای دریافت نوبت از این مجموعه می توانید با شماره های درج شده تماس بگیرید.

سفارش ساخت پروتز چشم
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *