دسته بندی نشده, مقالات

عمل تخلیه چشم

عمل تخلیه چشم
نکات مراقبتی پروتز چشم

عمل تخلیه چشم انسان به چه صورت می باشد؟ چقدر هزینه دارد و چند ساعت طول می کشد؟ مراقبت های پس از این عمل به چه صورت است؟ آیا با عفونت همراه است یا خیر؟ این ها سوالاتی است که بسیاری از افرادی که نیازمند عمل تخلیه چشم می باشند به دنبال پاسخی درست برای آن هستند.

در این مقاله به همراه کلینیک بیناسا همراه شما هستیم تا به تمامی سوالات در زمینه عمل جراحی تخلیه چشم پاسخ دهیم. در صورت نیاز به دریافت مشاوره می توانید همین حالا با شماره های درج شده در انتهای سایت تماس بگیرید.

عمل جراحی تخلیه چشم در تهران

متاسفانه در برخی از موارد مانند ضربه، عفونت، برخورد ساچمه، ناهنجاری های مادرزادی و … فرد یک چشم خود را از دست می دهد. در این موارد هدف چشم پزشک احیای ظاهر فرد می باشد که با استفاده از پروتز چشم قابل انجام می باشد. در سال های اخیر کاشت پروتزهای متخلخل کروی باعث نتایج بهتر و عوارض کمتر در جراحی کاشت پروتز در کاسه چشم شده است.

بیماری که برای پروتز چشم ارجاع میشود, باید تحت معاینه کامل چشم پرشکی قرار گیرد. چشم سالم با بیومیکروسکوپ معاینه می شود. شدت بینائی اندازه گیری می شود. حرکات چشم و قسمت خلفی چشم ارزیابی و بررسی می شود. بررسی حرکات چشم مبتلا اهمیت دارد زیرا مشخص کننده میزان حرکات پروتز در آینده است.

علاوه بر این برسی ملتحمه ( پرده شفاف پوشاننده سطح چشم) مهم است.  بیماری که دارای میزان زیادی اسکار (نسج جوشگاهی) در ملتحمه باشد ممکن است نیاز به پیوند بافت مخاطی داسته باشد تا بتواند پروتز کاشته شده را به خوبی بپوشاند.

عمل تخلیه چشم

عمل تخلیه چشم

مراقبت بعد از عمل تخلیه چشم

چند روز اول بعد از عمل بیمار باید استراحت کند. چون طی چند روز اول پس از عمل پانسمان برداشته نمی‌شود، مراقبت از زخم نیاز نیست. دور از انتظار نیست که بیمار پس از عمل درد شدیدی داشته باشد. به این دلیل ما پس از عمل ضد درد و ضد تهوع خوراکی تجویز می‌کنیم. علاوه بر این به مدت یک هفته آنتی بیوتیک خوراکی نیز می‌دهیم.

مطالعه بیشتر: بهترین مرکز چشم مصنوعی

پس از باز کردن پانسمان از بیمار می‌خواهیم که به مدت 3 تا 4 هفته روزی 2-3 بار پماد آنتی‌ بیوتیک داخل چشم عمل شده بگذارد. برای جلوگیری از چسبیدن پلک‌ها به بافت‌های زیرین، داخل پلک‌ها کانفورمر (پوسته پلاستیکی) می‌گذاریم. پس از فروکش کردن التهاب یعنی حدود 6 تا 8 هفته بعد بیمار نزد اکولاریست (سازنده چشم ظاهری) فرستاده می‌شود تا پروتز نهائی (چشم شیشه‌ای) فیت شود.

بهتر است با خود فردی به عنوان همراه داشته باشید زیرا اگر تصمیم دارید خودتان رانندگی کنید، پس از دریافت بیهوشی می‌تواند خطرناک باشد.

محدودیت های. شنا، ورزش شدید یا سایر فعالیت‌های بدنی سخت برای دو تا چهار هفته محدود می‌شود. همچنین باید تا یک ماه از خم شدن در ناحیه کمر و بلند کردن اجسام بلند خودداری شود. به محض اینکه احساس خوبی پیدا کردید، می‌توانید رانندگی کنید و سایر فعالیت‌های عادی را انجام دهید. از جراح خود برای توصیه‌های خاص بخواهید.

مراقب باشید بانداژی که چشم را می‌پوشاند خشک نگه دارید. گاهی اوقات ممکن است بانداژ احساس خارش یا ناراحتی کند، اما مهم است که آن را تا زمانی که جراح گفته است نگه‌دارید. به طور کلی، بانداژ را می‌توان روز بعد برداشت.

عمل تخلیه چشم

عمل تخلیه چشم

پیگیری. معاینه بعدی حدود یک هفته پس از جراحی انجام می‌شود. در این زمان، جراح ممکن است بانداژ را بردارد، اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، بهتر است جراح روند بهبود چشم را بررسی کند که چگونه بهبود می‌یابد.

مطالعه بیشتر: عوارض پروتز چشم چیست؟

پروتز. هنگامی که جراح متوجه شد که چشم به طور کامل بهبود یافته است، می‌توانید توسط چشم پزشک خود پروتز سفارشی خود را نصب کنید. اکثر بیماران شش تا هشت هفته پس از جراحی برای پروتز خود آماده هستند.

اگر پروتز به درستی تمیز و نگهداری شود، می‌تواند چندین دهه دوام بیاورد. بیمار باید یک تا دو بار در سال ویزیت‌های بعدی را با متخصص چشم و جراح خود داشته باشید. آنها سلامت حدقه چشم را بررسی می‌کنند و پروتز را تمیز می‌کنند. اگر در انجام این کار احساس راحتی می‌کنید، می‌توانید پروتز خود را بردارید و خودتان آن را در فاصله زمانی بین ویزیت با متخصص چشم و جراح خود تمیز کنید.

هزینه عمل تخلیه چشم

یکی از مهم ترین سوالات بیماران در خصوص هزینه عمل تخلیه چشم می باشد. در صورتی که اطلاعاتی در این زمینه ندارید در ساعات درج شده با کلینیک بیناسا تماس بگیرید و تمامی اطلاعات لازم را در این زمینه دریافت کنید. کلینیک بیناسا یکی از بهترین متخصصین جراحی چشم مصنوعی در تهران را دارد و برای قرار دادن چشم مصنوعی با بالاترین کیفیت می توانید همین حالا به این مجموعه مراجعه کنید.

مطالعه بیشتر: آیا چشم مصنوعی حرکت می کند؟

عمل تخلیه چشم چند ساعت طول می کشد؟

مثل سایر موارد جراحی بیمار باید یکی دو ساعت قبل از عمل در بیمارستان حاضر شود. شاید لازم باشد تا بیمار شب بعد از عمل نیز در بیمارستان بماند اما معمولا نیازی نیست. جراحی تخلیه چشم نیاز به بیهوشی دارد. متخصص بیهوشی، قبل از عمل راجع به بیهوشی با بیمار صحبت می کند و به سوالات شما پاسخ می دهد. عمل 1 تا 2 ساعت طول می کشد و چشم شما با پانسمان حجیم پانسمان می شود. چند روز بعد پانسمان برداشته می شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه عمل تخلیه چشم در تهران می توانید همین حالا با شماره های درج شده تماس بگیرید و مشاوره لازم را دریافت کنید

سفارش ساخت پروتز چشم
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *