مقالات

چشم مصنوعی آکروکامپوزیت

چشم مصنوعی آکروکامپوزیت

آیا علاقه مند به آشنایی یا نیازمند استفاده استفاده از چشم مصنوعی آکروکامپوزیت با توجه به مشخصات منحصر به فرد این پروتز هستید؟

آیا با پروسه ساخت چشم مصنوعی آکروکامپوزیت و فناوری مورد استفاده برای تولید آن آشنا هستید؟

استفاده از چشم مصنوعی برای افرادی که بنا به دلایل مختلف از عدم بینایی و مشکلات ناشی از عدم زیبایی به دلیل وارد شدن ضربه به چشم وبیماری رنج می برند بهترین گزینه برای رفع بخش کوچکی از مشکلات آن ها می باشد.

لازم به ذکر است انواع چشم مصنوعی ممکن است با مواد متفاوتی تولید شده باشند. برای همین برخی از افراد علاقه مند به آشنایی با انواع چشم مصنوعی و قابلیت ها و یا مشخصات هر یک از آن ها هستند.

حتی دیده می شود در چند سال اخیر و در فضای مجازی برخی از افراد به دنبال چشم مصنوعی با قابلیت دیدن هستند (که ممکن است با استفاده از فناوری های نوین امکان کمک به بسیاری از افراد مبتلا به مشکل جدی در بینایی را بدهد).

چشم مصنوعی آکروکامپوزیت چیست؟

این چشم همان طور که از نام آن مشخص است یک چشم مصنوعی است که با استفاده از یک ماده اوله با نام آکروکامپوزیت تولید شده است.

این محصولات به عنوان چشم مصنوعی به طور معمول با استفاده از لایه ای چند میکورنی از مواد کامپوزیتی تولید شده اند. استفاده از این ماده باعث می شود مشخصات متمایزی در مقایسه با سایر مدل های موجود در بازار داشته باشند.

چرا چشم مصنوعی آکروکامپوزیت توجه زیادی را به خود جلب کرده است؟

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شده است چشم مصنوعی آکروکامپوزیت باعث جلب توجه بسیاری از افراد شود در خصوصیاتی است که به دلیل عدم بروز بسیاری از واکنش های حساسیت زا به همراه دارد.

در واقع چشم مصنوعی آکروکامپوزیت یک محصول زیست سازگار است. همین ویژگی است که باعث خواهد شد شاهد کاهش محسوسی در عوارض جانبی استفاده از آن باشید.

چشم مصنوعی آکروکامپوزیت چگونه ساخته می شود؟

ساخت این چشم ها با استفاده از روش های پروتز انجام می شود. لازم به ذکر است در این روش تلاش می شود تا حالت طبیعی چشم شبیه سازی شود و در نهایت بهترین نتیجه از تولید پروتز چشم حاصل شود.

نکته مهم دیگر این است که این کار باید با مطابقت کامل رنگ چشم و عنبیه صورت پذیرد و برای همین است که نیاز به تخصص و استفاده از فناوری خاص خود دارد.

چشم مصنوعی آکروکامپوزیت

چشم مصنوعی آکروکامپوزیت

آیا چشم مصنوعی آکروکامپوزیت قابلیت بینایی دارد؟

پیشرفت های بسیار زیادی لازم است تا بشر بتواند موفق به استفاده از چشم مصنوعی با قابلیت دیدن برای استفاده توسط افراد نابینا یا کم بینا شود. این کار مستلزم هزینه های زیادی خواهد بود و دانش تخصصی عمیقی لازم خواهد داشت.

برای همین علی رغم تلاش های بسیاری که تا به حال برای دست یافتن به این هدف توسط بسیاری از متخصصان در عرصه بین المللی صورت گرفته است، هنوز هم بسیاری از افراد امکان استفاده از چشم مصنوعی با قابلیت دیدن را ندارند.

هدف از ساخت پروتز چشم چیست؟

در واقع هدف از ساخت چشم مصنوعی آکروکامپوزیت و ارائه خدمات پروتز چشم رفع برخی از مشکلات مرتبط با زیبایی و … می باشد و این محصول ارتباطی با بینایی فرد نخواهد داشت.

همان طور که اشاره شد یکی از تلاش ها در تولید و ساخت این پروتزها عدم واکنش حساسیت زا و بهبود درجه مطابقت با چشم معمولی فرد است. این ویژگی ها از جنبه زیبایی و سلامت می تواند بسیار مهم باشد.

لازم به ذکر است که کامپوزیت ها دارای کاربردهای گسترده ای در بسیاری از رشته های پزشکی هستند. به عنوان مثال می توان به استفاده از کامپوزیت ها برای ترمیم دندان اشاره کرد. آکروکامپوزیت نیز به عنوان ماده ای با ترکیب نسبتا مشابه کمک های زیادی به افراد مبتلا به مشکلات مرتبط با از دست دادن چشم خواهد کرد.

چشم مصنوعی آکروکامپوزیت

چشم مصنوعی آکروکامپوزیت

چند نفر در داخل کشور یا سرتاسر دنیا نیاز به چشم مصنوعی آکروکامپوزیت دارند؟

آمار دقیقی در مورد تعداد افرادی که ممکن است در دنیا نابینا بوده و نیاز به استفاده از انواع پروتز چشم دارند در دسترس نیست. در ایران نیز آمار دقیق از این افراد در دسترس نیست.

اما بنا بر آماری که سازمان بهداشت جهانی در اختیار جامعه بین المللی قرار داده است میلیون ها نفر از نابینایی رنج می برند.

به گونه ای که بر اساس این آمار، بیش از 30 میلیون نفر از نابینایی مطلق رنج می برند. حدود بیش از 100 میلیون نفر نیز در معرض از دست دادن نابینایی یا مشکل کم بینایی هستند.

درصدی از این افراد هستند که می توانند با استفاده از چشم مصنوعی آکروکامپوزیت امکان کاهش رنج های خود را داشته و تا حدودی به زندگی عادی خود برگردند.

در ایران نیز ممکن است ده ها هزار نفر نیاز به استفاده از خدمات پروتز چشم مصنوعی با موادی مانند آکرو کامپوزیت ها داشته باشند.

موارد استفاده از چشم مصنوعی آکروکامپوزیت چیست؟

این مشکل ممکن است به دلیل وارد شدن ضربه سخت به چشم به وجود آمده باشد یا به دلایلی مانند ابتلا به بیماری های سخت و مزمن ایجاد شده باشد. برای مثال ابتلا به سرطان یا بیماری های دیگر ممکن است در مواردی باعث شود چشم فرد از دست برود.

به طور کلی استفاده از انواع پروتز چشم مصنوعی برای پر کردن خلا به وجود آمده به دلیل از دست دادن چشم می باشد. برای همین نیاز به پروتز چشم برای این افراد خواهد بود.

افراد در چه رده سنی نیاز به چشم مصنوعی آکروکامپوزیت دارند؟

رده سنی خاصی را برای استفاده از این محصولات نمی توان نام برد. علاوه بر این جنسیت نقش زیادی در ابتلا به بیماری های مرتبط با چشم یا نابینایی ندارد. برای همین نیاز به ساخت پروتز چشم برای کلیه افراد در هر رده سنی ممکن است وجود داشته باشد.

برای مثال می توان به نیاز برای ساخت پروتز چشم برای کودکان اشاره کرد که بخشی از نیاز در شهرهایی مانند تهران یا سایر نقاط کشور را به خود اختصاص داده است.

آیا ساخت چشم مصنوعی برای سلامت روان مهم است؟

بسیاری از افرادی که مشکلات نابینایی رنج می برند در معرض آسیب های شدید روحی و جسمی قرار دارند. برای همین است که لزوم ساخت یک عضو مصنوعی برای آن ها را از جنبه ایجاد آرامش روانی نباید نادیده گرفت.

برای همین است که ساخت چشم مصنوعی برای کاهش دردهای آن ها باعث شده در ایران نیز کلینیک های تخصصی به ارائه این خدمات بپردازند.

چشم مصنوعی آکروکامپوزیت

چشم مصنوعی آکروکامپوزیت

آیا چشم مصنوعی آکروکامپوزیت در ایران اختراع شده است یا در خارج از کشور؟

بله. در ایران نیز اختراع چشم مصنوعی آکرو کامپوزیت را داشته ایم. اشاره خواهد شد که انواع چشم مصنوعی دارای قابلیت های مختلفی هستند و هر یک توسط گروهی از دانشمندان تولید شده اند.

خوشبختانه، در ایران نیز تلاش هایی برای ساخت چشم مصنوعی آکروکامپوزیت با استفاده از لایه های میکرونی صورت گرفته است. نتیجه این تلاش ها تولید محصولاتی بوده است که از لایه هایی با بیش از دویست میکرون امکان استفاده به عنوان پروتز چشم را دارند.

چرا آکروکامپوزیت بهتر از موادی مانند اکریل است؟

بر اساس پژوهش های انجام شده این ماده می تواند عملکرد بهتری را در تماس با بافت بدن انسان در مقایسه با اکریل داشته باشد. برای همین حساسیت های بافتی با استفاده از آکرو کامپوزیت که به عنوان لایه ای بر روی چشم مصنوعی قرار می گیرد می تواند کاهش یابد.

یک نکته مهم دیگر آن است که این ماده در مقایسه با اکریل شفافیت بیشتری دارد و برای همین از جنبه زیباشناختی می تواند بسیار بهتر باشد. آکرو کامپوزیت علاوه بر این طبیعی تر از اکریل به نظر خواهد رسید و برای همین ظاهر زیباتری خواهد داشت.

آیا چشم مصنوعی آکروکامپوزیت طول عمر بالایی دارد؟

بله. خوشبختانه در مقایسه با برخی از موادی که برای ساخت چشم مصنوعی به کار می روند شاهد بوده ایم که آکرو کامپوزیت توانسته است طول عمر مفید بیشتری را از خود نشان دهد. برای همن است که به طور کلی باعث افزایش کیفیت زندگی بیماران خواهد شد و در برابر ایجاد خش و یا خوردگی مقاوم بوده و مشکلات ناشی از آن ممانعت به عمل خواهد آورد.

قیمت چشم مصنوعی آکروکامپوزیت چقدر است؟

برای بسیاری از بیماران آگاهی از قیمت خرید این محصولات اهمیت داشته و در زمان تصمیم گیری برای انتخاب اکریل یا آکرو کامپوزیت و پروتزهای ساخته شده با فناوری های دیگر تاثیرگذار باشد.

باید توجه داشته باشید که افزایش کیفیت و دوام پروتز چشم می تواند یکی از فاکتورهایی باشد که باعث افزایش هزینه ساخت آن ها خواهد شد. با این وجود، عوامل دیگری مانند قیمت مواد اولیه و فناوری ساخت می توانند بر قیمت انواع پروتز تاثیر داشته باشند.

برای همین بهتر است از آخرین قیمت ساخت انواع چشم مصنوعی ضمن مشاوره با کلینیک های تخصصی اطلاع حاصل کنید. 

بیناسا کلینیک یکی از ارائه دهندگان خدمات ساخت چشم مصنوعی آکروکامپوزیت است که می تواند در صورت نیاز شهروندان محترم در تهران و سایر نقاط کشور امکان راهنمایی آن ها در این زمینه را داشته باشد.

برای همین در صورت نیاز به آشنایی با انواع چشم مصنوعی و فناوری ساخت آن ها می توانید از خدمات ارائه شده برای مشاوره تخصصی توسط کلینیک بیناسا استفاده کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *