مقالات

نکات مهم در استفاده از پروتز چشم

نکات مهم در استفاده از پروتز چشم
نکات مهم در استفاده از پروتز چشم

نکات مهم در استفاده از پروتز چشم یه صورت زیر است که حتما باید رعایت شود:

۱.هرگز پروتز خود را در معرض تماس با الکل و اسپری مخصوص مو و یا هر نوع حلال دیگر ، قرار ندهید .

۲.هیچ قطره چشمی نمی تواند اثر تخریبی بر روی پروتز چشم داشته باشد . در صورت تجویز قطره ، توسط چشم پزشک ، می توانید قطره را بر روی پروتز بریزید و پلک ها را چند ثانیه باز نگهدارید تا به داخل حفره نیز نفوذ نماید .

نکات مهم در استفاده از پروتز چشم

نکات مهم در استفاده از پروتز چشم

۳.قبل از هر گونه جراحی که نیاز به بیهوشی دارد ، پروتز را از چشم خود خارج کنید. بعضی از گازهای بیهوشی می توانند به سطح پروتز آنچنان صدمه ای وارد کنند که رفع آن نیاز به اقدامات گران قیمتی داشته باشد .

۴.شما می توانید پروتز چشم را با آب گرم و صابون ، شامپو بچه ، شامپوی مخصوص چشم ، مایع دستشویی ، سرم شستشو (نرماسالین) و یا مایع لنز هارد شستشو دهید .

۵.همواره قبل از خارج نمودن پروتز از چشم، دست های خود را کاملا با آب و صابون بشویید.

۶.هوای خشک و باد، دو عامل مهم در ایجاد ناراحتی در چشم های دارای پروتز است. برای تسکین آن می توانید از قطره یا ژل های اشک مصنوعی و یا در موارد شدیدتر از پماد ویتامین آ چشمی بر روی پروتز استفاده نمایید .

نکات مهم در استفاده از پروتز چشم

نکات مهم در استفاده از پروتز چشم

۷.لازم است پروتز چشم حداقل سالی یک بار پولیش شود تا در بهترین وضعیت باقی بماند. به هیچکس به غیر از خود ما و یا کسانی که توسط ما توصیه می شوند اجازه پولیش کردن پروتز خود را ندهید . فرد عادی نمی تواند به اهمیت فرم‌های خاصی که ما در هنگام ساخت ، به پروتز داده ایم پی ببرد و ممکن است تطابق پروتز با سوکت چشم را از بین ببرد.

۸.مادامی که با پروتز چشم احساس راحتی می کنید آن را ازجای خود خارج نکنید. اگر پروتز شما نیاز به مراقبتی داشته باشد، خود چشم ها شما را مطلع می کنند .

برای اطلاعات بیشتر در باره پروتز چشم مصنوعی می توانید به سایت کلینیک تخصصی پروتز چشم بیناسا مراجعه کنید و یا با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

سفارش ساخت پروتز چشم
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *