مقالات

جراحی پروتز چشم

جراحی پروتز چشم
جراحی پروتز چشم

آیا می دانید اهمیت جراحی پروتز چشم برای بیماران چیست و در چه مواقعی کاربرد دارد؟ در بسیاری از موارد دیده شده است که برخی از افراد جامعه بنا به دلایل مختلف مانند ابتلا به بیماری های خاص و مزمن دچار نابینایی شده اند. برخی از افراد نیز به دلیل وارد شدن ضربه به چشم ها یک یا هر دو چشم خود را به طور کامل از دست داده اند.

جراحی پروز چشم

جراحی پروز چشم

در این افراد ممکن است دیگر نتوان به راحتی موفق به بازگشت بینایی و درمان مشکلات ناشی از آن شد. اما حداقل کاری که می توان برای افراد نابینا که از نقص زیبایی ظاهری رنج می برند انجام داد، استفاده از جراحی پروتز چشم است.

جراحی پروتز چشم خواهد توانست بخشی از مشکلات این افراد را بر طرف کرده و امکان حضور آن ها در جامعه با استرس و رنج کمتر را فراهم کند.

بیناسا کلینیک یکی از مراکز تخصصی ارائه دهنده این خدمات است که در صورت نیاز شهروندان ایرانی خواهد توانست به ارائه این خدمات با پروتز چشم بنماید.

اهمیت جراحی پروتز چشم چیست؟

زیبایی صورت بخش مهمی از زیبایی افراد را تشکیل می دهد. برای همین است که بسیاری از افراد تمام تلاش خود را برای حفظ شادابی و زیبایی صورت به کار می برند تا امکان حضور در اجتماع با ظاهری آراسته را داشته باشند.

اما متاسفانه شاهد هستیم که برخی از افراد جامعه بنا به دلایل مختلف مانند ابتلا به بیماری های صعب العلاج بخشی از زیبایی خود را از دست می دهند.

یکی از مهم ترین مشکلاتی که این افراد ممکن است داشته باشند که اقدام به جراحی پروتز چشم کنندد، از دست دادن یک یا هر دو چشم است که امکان برخورداری از یک زندگی سالم را از آن ها خواهد گرفت. به خصوص در صورتی که چشم حالت اولیه خود را از دست بدهد و دچار گود افتادگی شدید یا تخلیه بخش اصلی چشم باشد، این رنج ها و مشکلات ناشی از آن بسیار بیشتر خواهد بود.

جراحی پروتز چشم قصد دارد با رفع این مشکلات بخشی از آلام این افراد را برای حضور در جامعه بر طرف کرده و امکان برخورداری از ظاهری آراسته و صورتی زیباتر را برای آن ها فراهم کند.

جراحی پروتز چشم چگونه باعث زیبایی فرد خواهد شد؟

در صورتی که بیمار یکی از چشم های خود را از دست بدهد، یکی از راه هایی که می توان به او کمک کرد تا زیبایی ظاهری خود را تا حدی به دست آورد، استفاده از چشم مصنوعی است.

در جراحی پروتز چشم تلاش خواهد شد تا با استفاده از روش های نوین، پس از تخلیه کردن چشم، امکان استفاده از یک چشم مصنوعی را فراهم کرد. به این منظور لازم است از یک ایمپلنت در داخل چشم استفاده شود تا بتوان شکل ظاهری چشم را با استفاده از یک چشم مصنوعی ترمیم کرد.

آیا برای جراحی پروتز چشم نیاز به مراقبت های ویژه است؟

بله. یکی از مهم ترین نکاتی که برای دست یافتن به نتیجه مطلوب از جراحی پروتز چشم باید به آن توجه شود، رعایت مراقبت هایی است که به طور ویژه باید توسط بیمار مد نظر قرار گیرند.

به طور خاص پس از تمام شدن جراحی و موفقیت امیز بودن آن، باید توجه داشته باشید که این مراقبت پروتز چشم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. زیرا در صورت عدم توجه به آن ها ممکن است پس از انجام جراحی پروتز چشم شاهد مشکلاتی مانند پسرفت چربی در حدقه باشید. در این موارد ممکن است نیاز به جراحی های تکمیلی برای رفع این گونه مشکلات در بیماران باشد.

جراحی پروتز چشم

جراحی پروتز چشم

در چه مواقعی نیاز به جراحی پروتز چشم است؟

شرایط مختلفی هستند که ممکن است باعث شوند نیاز به جراحی پروتز چشم (برای رفع مشکلات افرادی که مبتلا به نابینایی هستند) داشته باشیم.

در ادامه تلاش شده است اشاره ای به مهم ترین دلایل نیاز افراد به جراحی پروتز چشم داشته باشیم:

 سرطان چشم

سرطان چشم در زمره بیماری های مزمن قرار دارد که می تواند مانند سایر انواع سرطان مشکلات متعددی را برای بیماران مبتلا به همراه داشته باشد.

یکی از مهم ترین و بزرگ ترین این مشکلات از دست دادن بینایی فرد است که ممکن است به زیبایی چشم به طور غیر قابل برگشت آسیب برساند.

برای همین یکی از مهم ترین مواردی که نیاز به استفاده از جراحی پروتز چشم برای جبران مشکلات ناشی از دست دادن چشم باشد ابتلا به سرطان محسوب می شود.

  تروما یا تصادف

تروما یا تصادفات رانندگی یا وارد شدن ضربه های سنگین به کاسه چشم ممکن است افراد را از نعمت داشتن یک چشم سالم محروم کند.

برای همین یکی دیگر از مهم ترین دلایلی که ممکن است نیاز به استفاده از جراحی پروتز چشم برای قرار دادن چشم مصنوعی در کاسه چشم باشد پس از برخورد اشیای مختلف به چشم یا تصادفات و سوانح رانندگی می باشد.

عفونت چشم

اگر چه امروزه استفاده از انواع آنتی بیوتیک یا روش های درمانی مدرن می تواند تا حد زیادی عفونت چشم را در افراد مبتلا درمان کند.

با این وجود، در برخی از موارد شاهد بوده ایم که به دلیل عفونت شدید چشم برخی از افراد بینایی خود را به طور کلی از دست داده اند.

اگر عفونت و آسیب ناشی از آن غیر قابل بازگشت باشد، ممکن است که دیگر نتوان هرگز چشم را به حالت عادی باز گرداند و نیاز به جراحی پروتز چشم خواهد بود.

کسب اطلاعات بیشتر: ساخت پروتز چشم کودکان

آیا جراحی پروتز چشم باعث بازگشت بینایی می شود؟

تلاش های متعددی برای ابجاد چشم های مصنوعی با قابلیت دیدن صورت گرفته است که نتایج آن به طور آزمایشگاهی مورد ارزیابی قرار گرفته اند. با این وجود، هنوز به طور گسترده استفاده از چشم های مصنوعی با قابلیت دیدن در دنیا رواج نیافته است. برای همین است که در حال حاضر هدف اصلی جراحی پروتز چشم باز گرداندن زیبایی ظاهری به چهره فرد است و این عمل ربطی به بازگشت بینایی ندارد.

هزینه جراحی پروتز چشم چقدر است؟

هزینه هایی که باید برای جراحی پروتز چشم پرداخت شود با توجه به نوع مواد اولیه مورد استفاده برای پروتز چشم  و سایر فاکتورها تعیین خواهد شد. به طور حتم، در صورت نیاز مشاوره های لازم در مورد هزینه ساخت پروتز چشم یا هزینه های لازم برای جراحی در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت.

آیا جراحی پروتز چشم با درد همراه است؟

خوشبختانه به طور معمول شاهد احساس درد خاصی در بیمار در طول عمل جراحی پروتز چشم نخواهیم بود. برای همین لازم نیست از این لحاظ نگرانی خاصی داشته باشید.

جراحی پروتز چشم

جراحی پروتز چشم

مدت زمان جراحی پروتز چشم چقدر است؟

زمان لازم برای انجام عمل جراحی می تواند در حدود دو ساعت یا در مورادی حتی بیشتر باشد. به طور حتم پزشک جراح بهتر خواهد توانست اطلاعات تکمیلی را در این مورد در اختیار شما قرار دهد.

حرف آخر

خوشبختانه در داخل کشور مراکز تخصصی متعددی هستند که امکان ساخت چشم مصنوعی برای استفاده توسط بیماران مبتلا به نابینایی را دارند.

برای همین اگر این افراد بنا به دلایل مختلف بینایی خود را از دست داده اند و از مشکلات مرتبط با زیبایی ظاهری رنج می برند، خواهند توانست از این خدمات برای جراحی پروتز چشم استفاده کنند.

همان طور که اشاره شد بیناسا کلینیک یکی از مراکز تخصصی ارائه دهنده خدمات جراحی پروتز چشم در ایران است که در صورت نیاز کلیه شهروندان محترم خواهد توانست مشاوره های بیشتری در اختیار بیماران یا خانواده آن ها قرار دهد.

سفارش ساخت پروتز چشم
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *