دسته بندی نشده, مقالات

آیا چشم مصنوعی حرکت می کند

آیا چشم مصنوعی حرکت می کند؟
نکات مراقبتی پروتز چشم

آیا چشم مصنوعی حرکت می کند؟ یکی از دغدغه های افرادی که مجبورند از چشم مصنوعی استفاده کنند این است که پروتز چشم بیشترین شباهت را به چشم طبیعی داشته باشد. اولین سوال عموما این است که آیا چشم مصنوعی حرکت می کند یا خیر. در پاسخ به این سوال باید گفت:

آیا چشم مصنوعی حرکت می کند؟

اگرچه چشم مصنوعی به اندازه چشم طبیعی حرکت نمی کند اما در اکثر موارد با استفاده از چشم مصنوعی حرکات خوب و قابل توجهی خواهید داشت. چشم مصنوعی همزمان با چشم سالم شروع به حرکت می کند و اینطور نیست که به خودی خود بی حرکت بماند و یا اینکه خود به خود شروع به حرکت کند. این درصد حرکت چشم مصنوعی در افراد مختلف متفاوت است.

در بسیاری از موارد به هنگام جراحی تخلیه چشم، یک ایمپلنت کروی داخل کاسه چشم وارد می شود که عضلات به این جسم کروی متصل می شوند. این ایمپلنت ها با انقباض عضلات به طرفین حرکت می کنند و در نتیجه موجب حرکت چشم مصنوعی می شوند

بررسی حرکت چشم مصنوعی

همانطور که گفتیم تحرک چشم مصنوعی در افراد مختلف متفاوت است. عواملی که بر حرکت پروتز چشم تاثیر گذارند به شرح زیر است: برای دریافت بهترین نتیجه می بایست به بهترین دکتر متخصصی چشم مصنوعی مراجعه کنید.

  • نوع عمل جراحی صورت گرفته
  • علت تخلیه چشم
  • آناتومی اربیت
  • وضعیت عضلات چشم
  • نحوه ساخت پروتز
آیا چشم مصنوعی حرکت می کند؟

آیا چشم مصنوعی حرکت می کند؟

این پنج عامل، حرکت چشم مصنوعی را تعیین میکنند و وجود اختلال در هرکدام میتواند موجب اختلال در حرکت پروتز گردد. به طور کلی افرادی که از پروتز چشم اسکلرال‌شل (چشم مصنوعی بدون تخلیه چشم) استفاده میکنند حرکت بهتری نسبت به وضعیت تخلیه شده دارند. در پایان باید گفت اگر ناهنجاری خاصی وجود نداشته باشد و پروتز چشم مطابق با استانداردها ساخته شده باشد، حرکت چشم مصنوعی به نحوی خواهد بود که برای دیگران قابل تشخیص نباشد و همانند چشم بینا فعالی داشته باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد چشم مصنوعی با قابلیت بینایی کلیک کنید.

آیا ورزش کردن بر حرکت چشم مصنوعی تاثیرگذار است؟

در پاسخ باید گفت بله. با استفاده از این روش می توانید حرکات چشم مصنوعی خود را بهتر کنید. به منتها علیه  راست و چپ و بالا و پایین نگاه کنید هر کدام ۳۰ بار و دو نوبت در روز. این کار در دراز مدت به افزایش دامنه حرکت چشم مصنوعی شما کمک می کند. اما توجه داشته باشید که برای کارهای عادی روزمره به ۳۰ درجه حرکت چشم نیاز داریم و بعد از حرکت ۳۰ درجه ای چشم برای دیدن اجسام سر خود را می چرخانیم.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *