دسته بندی نشده, مقالات

بهترین چشم مصنوعی در ایران

بهترین چشم مصنوعی در ایران
بهترین چشم مصنوعی در ایران

اگر نیاز به پروتز چشم داشته باشید حتما تحقیقاتی برای یافتن بهترین چشم مصنوعی در ایران کرده اید. چشم مصنوعی دارای انواع مختلفی می باشد که طبیعتا کیفیت آن ها با هم متفاوت است و در عین حال از مواد مختلفی نیز ساخته شده است. پیش از روی کار امدن پروتزهای جدید برای چشم از شیشه استفاده می شد. شیشه سازگاری بالایی با بافتهای بدن دارد و از شفافیت بسیار زیادی نیز برخوردار است. 

اما همانطور که می دانید پروتز چشم می بایست سبک باشد تا فرد را اذیت نکند و در عین حال قابلیت قالبگیری داشته باشد. شیشه هم شکننده است و قابلیت ساخت به روش قالب گیری را ندارد. در نتیجه بهترین چشم مصنوعی در ایران نمی باشد. اما این روزها از ماده دیگری استفاده می شود. با کلینیک بیناسا همراه ما باشید تا بهترین چشم مصنوعی که در ایران استفاده می شود را به شما معرفی کنیم.

پروتز چشم اربیتال

پروتز چشم اکولار

پروتز چشم اسکلرال شل

چشم مصنوعی در ایران

گذشت زمان، استفاده از شیشه را منسوخ کرده و دیگر هیچ پزشکی برای پروتز چشم از شیشه استفاده نمی کند. این روزها رزین آکریل جای آن را گرفته است که به آن پلی متیل متاکریلات هم گفته می شود. این پروتز چشم که با عنوان بهترین پروتز چشم مصنوعی در ایران شناخته شده است سطحی شفاف و مقاوم دارد و به هیچ وجه شکننده نیست. با استفاده از این جنس می توانید پروتز چشم را به روش قالب گیری درست کنید. 

بهترین دکتر متخصص چشم مصنوعی در تهران

بهترین چشم مصنوعی در ایران

بهترین چشم مصنوعی در ایران

بهترین چشم مصنوعی در ایران

جدیدترین و کارآمدترین پروتز چشم مصنوعی در حال حاضر چشم مصنوعی آکریلیک با وزنی کمتر از پروتزهای معمولی است که با نام پروتز چشم مصنوعی آکریلیک حفره دار شناخته می شود.

در واقع این نوع چشم مصنوعی که در حال حاضر جدیدترین و کارآمدترین نوع چشم مصنوعی در دنیاست، هم ویژگیهای چشم مصنوعی‌های شیشه‌ای را داراست و هم ویژگیهای چشم مصنوعی های آکریلیک. یعنی هم مثل پروتزهای آکریلی امکان ساختن به روش قالبگیری دارد و هم شکننده نیست، از طرف دیگر مانند پروتزهای شیشه‌ای سبک است.  پروتز چشم آکریلیک حفره‌دار برای بیمارانی که شرایط زیر را دارند قابل استفاده است:

  • بیمارانی که حجم اربیت آنها زیاد است (پروتز بزرگ و حجیم دارند)
  • بیمارانی که از وزن زیاد و سنگینی چشم مصنوعی خود شکایت دارند
  • بیمارانی که در اثر وزن زیاد چشم مصنوعی، دچار زخم یا التهاب مزمن حدقه می‌شوند
  • بیمارانی که از افتادگی پلک رنج میبرند
  • بیمارانی که از حرکت کم پروتز چشم خود ناراضی هستند

توجه داشته باشید جهت امکان استفاده از این نوع چشم های مصنوعی لازم است حتماً توسط ما معاینه و ارزیابی شوید و صادقانه باید گفت بسیاری از مشکلات پروتز چشم شما بدون تغییر چشم مصنوعی و فقط با اعمال تغییرات جزئی بر روی چشم مصنوعی خود شما اصلاح میگردد. 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *