مقالات, دسته بندی نشده

عمل لیزیک چشم چگونه انجام می شود؟

عمل لیزیک چشم چگونه انجام می شود؟
عمل لیزیک چشم چگونه انجام می شود؟

عمل لیزیک چشم چگونه انجام می شود؟ هر آنچه باید درباره عمل لیزیک چشم بدانید. در این مقاله همراه بیناسا باشید تا بدانید عمل لیزیک چشم چگونه انجام میشود و چشم های خود با خیالی آسوده و دانسه های بسیار زیاد بتوانید اقدام به کلینیک تخصصی کنید. در ادامه با ما همراه باشید. لیزیک نوعی جراحی چشم است که برای اصلاح عیوب انکساری در افراد مبتلا به نزدیک بینی،  آستیگماتیسم انجام می شود. در این روش چشم پزشک از لیزر اگزایمر برای اصلاح قرنیه استفاده می کند و در نهایت در بیشتر موارد فرد درمان می شود و دیگر نیازی به استفاده از عینک یا لنز ندارد.

عمل لیزیک چشم چگونه انجام می شود؟

عمل لیزیک چشم چگونه انجام می شود؟ هر آنچه باید درباره عمل لیزیک چشم بدانید. لیزیک چشم  یکی از رایج ترین جراحی های چشم است. در این روش جراحی، عیوب انکساری چشم در افراد نزدیک‌بین و دوربین‌دار و همچنین آستیگماتیسم اصلاح می‌شود. کراتومیلوزیس درجا با لیزر که نام کامل جراحی لیزری است که در فارسی به آن «برش قرنیه با کمک لیزر» می‌گویند. این جراحی بیش از 20 سال است که در جهان وجود دارد. با این کار فرد عینک و لنز را کنار میگذارد و دیگر نیازی به آن نخواهد داشت. در طی عمل لیزیک چشم، یک لایه بسیار نازک از سطح قرنیه تراشیده می شود. سپس با استفاده از لیزر این لایه به اندازه دلخواه می رسد. لیزیک چشم  یک عمل جراحی سرپایی تحت بی حسی موضعی است که برای هر چشم کمتر از 5 دقیقه طول می کشد. نظرات زیادی در مورد عمل  لیزیک چشم ، مزایا و معایب آن و البته مقایسه آن با سایر روش های جراحی چشم وجود دارد. قبل از شروع عمل جراحی، پزشک ابتدا یک قطره بی حس کننده را در چشم می ریزد. همچنین ممکن است به بیمار آرام بخش داده شود.

ابتدا پزشک با استفاده از دستگاه مخصوص پلک را باز نگه می دارد. جراحی لیزیک یک عمل جراحی حساس و خاص است که باید توسط پزشک متخصص انجام شود. چشم پزشک با یک ابزار جراحی ظریف، برش ظریفی روی سطح قرنیه ایجاد می کند. سپس با استفاده از لیزر اکسایمر بخشی از بافت قرنیه را از بین می برد و سپس شکل آن را تغییر می دهد. لیزر پرتوهای فرابنفش را به چشم تزریق می کند. این لیزر با تیز کردن قرنیه در افراد دوربین و صاف کردن قرنیه در افراد نزدیک ‌بین و آستیگمات بینایی آنها را بهبود می‌بخشد. بعد از تعویض قرنیه، آن را در جای خود قرار می دهند. این جراحی نیازی به بخیه یا پانسمان ندارد. به لطف استفاده از قطره های بی حس کننده، بیمار در حین عمل جراحی هیچ دردی احساس نمی کند. معمولا بعد از عمل دردی وجود ندارد. هر چشم حدود 5 دقیقه زمان نیاز دارد. بعد از 10 دقیقه عملیات به پایان می رسد. برای دانستن تمامی نکات مربوط به عمل لیزیک چشم  با ما دربیناسا همراه باشید.

عمل لیزیک چشم چگونه انجام می شود؟

مزایای عمل لیزیک چشم

عمل لیزیک چشم چگونه انجام می شود؟ هر آنچه باید درباره مزایای عمل لیزیک چشم بدانید.عمل لیزیک چشم  مزایایی دارد که افراد را به انجام آن جذب می کند:

  • با کمک بی‌حسی موضعی که با قطره انجام می‌شود، بیمار بسیار کمی را تجربه خواهد کرد.
  • یک روز بعد از جراحی، بیمار خود را به دست می‌آورد.
  • بعد از جراحی لیزیک، نیازی به بخیه یا بندپیچی نیست.
  • بیش از 96 درصد از افرادی که این عمل را انجام می دهند، از نتیجه عمل راضی هستند.
  • بعد از عمل لیزیک، بیمار دیگر نیازی به عینک و لنز ندارد.
  • بعد از گذشت چند سال، دید چشم تغییر می کند، پزشک می تواند آن را اصلاح کند.
  • بعد از جراحی نیازی به مصرف زیاد دارو برای بهبودی نیست.

معایب عمل لیزیک چشم

عمل لیزیک چشم چگونه انجام می شود؟ هر آنچه باید درباره معایب عمل لیزیک چشم بدانید.این کار در کنار تمام مزایای جراحی لیزیک معایب خاص خود را نیز دارد که برخی افراد را نسبت به آن دچار تردید کرده است.

  • تعداد کمی از بیماران بعد از چند سال بینایی خود را به دست می آورند.
  • لیزیک یک جراحی بسیار حساس است. به همین دلیل گاهی در حین جراحی آسیبی به قرنیه می رسد که قابل جبران نیست.
  • در تعداد کمی از بیماران، خشکی چشم یا فوتوفوبیا ایجاد می شود.
  • قیمت بالای لیزیک چشمی انجام این عمل را برای همه غیر ممکن می کند.
  • بسیاری از طرح های بیمه هزینه عمل لیزیک چشم را پوشش نمی دهند.

چه کسانی می توانند عمل لیزیک چشم داشته باشند؟

عمل لیزیک چشم چگونه انجام می شود؟ هر آنچه باید درباره عمل لیزیک چشم بدانید.برای انجام لیزیک فرد باید ویژگی های خاصی داشته باشد. سن ایده آل برای جراحی لیزیک بین 18 تا 21 سالگی است. بنابراین فرد باید حداقل 18 سال داشته باشد و بیش از 50 سال سن نداشته باشد. شمارش چشم فردی که مایل به انجام عمل لیزیک است باید به مدت یک سال ثابت بماند. شماره چشم کاندیدای لیزیک باید کمتر از 10 باشد.

عمل لیزیک چشم چگونه انجام می شود؟

مراقبت های قبل از عمل لیزیک چشم

عمل لیزیک چشم چگونه انجام می شود؟ هر آنچه باید درباره مراقبت های قبل عمل لیزیک چشم بدانید. برای انجام هر عمل جراحی، باید مراقبت های قبل از عمل را دریافت کنید و دستورات پزشک را دنبال کنید. یک روز قبل از عمل جراحی، بیمار باید حمام کرده و پلک ها را با شامپو بچه بشویید. در روز عمل، استفاده از عطر یا کرم های معطر و آرایش ممنوع است. اگر بیمار از لنزهای تماسی استفاده می کند، باید دو هفته قبل از عمل آن را خارج کند. زیرا عدسی شکل قرنیه را تغییر می دهد. در روز عمل، یک وعده غذایی سبک میل کنید و با آرامش به مطب بیایید. همراه داشتن همراه بیمار الزامی است زیرا امکان رانندگی برای فرد بعد از عمل وجود ندارد. علاوه بر این، بهتر است به چشمان خود کمی استراحت دهید.

مراقبت های بعد از عمل لیزیک چشم

عمل لیزیک چشم چگونه انجام می شود؟ هر آنچه باید درباره مراقبت های بعد عمل لیزیک چشم بدانید.لیزیک یک عمل جراحی است که به دوره نقاهت بسیار کوتاهی نیاز دارد. بیمار چند ساعت پس از عمل جراحی بینایی خود را به دست می آورد. پزشک معمولا یک روز استراحت را برای بیماران تجویز می کند. مراقبت های بعد از لیزیک چشم بسیار مهم و ضروری است.

  • پس از جراحی، چشم ممکن است احساس سوزش و خارش داشته باشد. تحت هیچ شرایطی نباید چشمان خود را لمس کنید.
  • به مدت دو هفته دور چشم خود آرایش نکنید.
  • تا 2 روز آب به چشم نرسد و شنا به مدت 3 روز ممنوع است.
  • برای جلوگیری از عفونت احتمالی چشم، داروهای تجویز شده باید به موقع مصرف شوند.
  • چشم نباید تحت فشار باشد. پس از عمل از خوابیدن به پشت و قرار دادن چشم ها روی بالش خودداری کنید.
  • یک روز پس از عمل، می توان رانندگی کرد و فعالیت های ورزشی سبک را انجام داد.
  • به مدت یک ماه اجسام با وزن بیش از 2 کیلوگرم را نباید بلند کرد

عمل لیزیک چشم چگونه انجام می شود؟

  • به مدت دو هفته نباید بدون عینک آفتابی از خانه خارج شوید. استفاده از عینک آفتابی هنگام تماشای تلویزیون توصیه می شود.
  • شنا و استخر به مدت یک ماه پس از عمل لیزیک ممنوع است.
  • تا یک ماه بعد از عمل بهتر است از شامپو بچه برای شستن صورت خود استفاده کنید.

سخن آخر

بسیاری از افراد مبتلا به مشکلات بینایی پس از چند سال از استفاده از عینک و لنز خسته می شوند. این افراد به دنبال راه حلی دائمی برای مشکل خود هستند. ممکن است بسیاری از افراد پس از دیدن فیلم جراحی لیزیک چشم، این نوع جراحی را ترسناک و دشوار بدانند. واقعیت این است که عمل لیزیک یک عمل حساس و خاص است اما اگر پزشک در این زمینه تخصص کامل داشته باشد جای نگرانی نیست. برای اینکه بتوانید به پزشک خود اعتماد و مطمئن باشید تخصص و تجربه زیادی دارد می توانید به کلینیک بیناسا مراجعه کنید.

سفارش ساخت پروتز چشم
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *