دسته بندی نشده

مراحل ساخت چشم مصنوعی

مراحل ساخت چشم مصنوعی
مراحل ساخت چشم مصنوعی

چشم مصنوعی چیست؟ مراحل ساخت چشم مصنوعی، این پروتز برای افراد نابینا ساخته شده است که در اثر ضربات به شدت زیاد چشم ها آسیب دیده و به تخلیه چشم وادار شده اند، در این اتفاق ناگوار محتویات داخل کاسه چشم را به  همراه عضلات متصل به صلبیه به علت آسیب سنگینی که  به آن وارد شده از چشم جدا می شوند. در بعضی شرایط سخت که پلک انسان دارای عفونت شدید هم شده باشد، پلک را هم نیز جدا می کنند. به دلیل تخلیه چشم انسان زیبایی چشم خود را از دست می دهد اما با چشم مصنوعی این مشکل حل می شود. بیناسا همراه شما است تا بتوانید با بهترین پروتز های چشم مصنوعی آشنا شوید.

مراحل ساخت چشم مصنوعی

مراحل ساخت چشم مصنوعی

چشم مصنوعی چیست؟                                                                             

برخی از انسان ها در اثر تصادفات شدید، ضربه عمیق، بینایی کم چشم های خود را از دست می دهند. اما این به این معنا نیست که باید بدون چشم زندگی کنند. چشم مصنوعی برای آنها این موضوع را حل کرده است. چشم مصنوعی قابلیت دیدن ندارن اما می تواند اهر شما را به روز هایی که بینایی داشتید برگرداند. این افراد بهپزشک های معتبر همچون کلینیک تخصصی بیناسا مراجعه می کنند. افراد عمل جراحی بسیار سختی را در پیش رو دارند، باید کاسه چشم را تخلیه و بعد از چند ماه یک ایمپلنت چشم یک قطعه ای جدا است را به صورت دائم با عمل جراحی داخل چشم قرار می دهند و این چشم مصنوعی قابل شست و شو و جدا شدن است.

مراحل ساخت چشم مصنوعی

مراحل ساخت چشم مصنوعی

مراحل ساخت چشم مصنوعی

اولین قدم برای اقدام به ساخت چشم مصنوعی انتخاب کلینیک تخصصی حرفه ای است، بیناسا برای شما در دسترس است. برای ساخت پروتز هر بیمار زمان مختلفی در نظر گرفته می شود و تایم ثابتی نخواهد داشت. اما اگر به طور حدودی بگوییم میانگین آن حدود سه ساعت و نیم زمان می برد. در مراحل ساخت چشم مصنوعی موادی به کار می رود از جمله هیدروکسی آپانتیت و پلی اتلن. تاریخچه ساخت چشم مصنوعی به ایران باز می گردد. در آثار به جا مانده از شهر سوخته در استان سیستان بلوچستان نشان داده شده که استفاده از چشم مصنوعی بیش از میلاد حضرت مسیح (ع) می باشد. یک موضوع عالی این است که به خاطر استفاده از مواد درجه یک درمراحل ساخت چشم مصنوعی در این سالها احتمال پس زدن آن ها توسط سلول های بدن بسیار کم شده است.

در مراحل ساخت چشم مصنوعی از چه موادی استفاده می شود؟

در مراحل ساخت چشم مصنوعی از بهترین و درجه یک ترن مواد استفاده می شود:

  • هیدروکسی آپانتیت
  • پلی انیلن

جهت مشاوره بیشتر در باره مواداستفاده شده در مراحل ساخت چشم مصنوعی خود با ما در تماس باشید.

انواع چشم مصنوعی

دو نوع پروتز برای بیماران وجود دارد:

  • اول برای بیمارانی که کور هستن یا قسمتی از چشم انها برداشته شده است، چشم مصنوعی نازک و مناسب با فرم چشم بیمار ساخته می شود.
  • دوم برای بیمارانی که چشم آنها تخلیه شده است. چشم پزشک به بررسی حفره چشم می پردازد و تمامی ابعاد و محیط چشم را اندازه گیری می کند. عنبیه مصنوعی میله ای از جنس پلاستیک بوده که با استفاده از دستگاه تراش به آن فرم داده می شود.

 در این مرحله آکولاریست به رنگ کردن آن می پردازد و آن را با رنگ چشم سالم بیمار مقایسه می کند. قطر عنبیه متناسب با قطر عنبیه بیمار انتخاب می شود. در این مرحله، آکولاریست، کانفورمر که برای نگه داشتن حدقه چشم از آن استفاده می کند را بر می دارد.

در این مرحله یک پوسته مومی برای قالب گیری و به دست آوردن شکل حفره چشم بیمار تراش داده شده و در حفره چشم بیمار قرار داده می شود. در این پوسته یک دکمه آلمینیومی قرار دارد که رنگ عنبیه رنگ شده را شبیه سازی می کند.

پس از قرار دادن این پوسته، دو حفره نیز در آن ایجاد می گردد. حال پودر سفیدی که از جلبک دریایی به دست آمده را با مقداری آب مخلوط می کنند و کرم به دست آمده که آلژینات نام دارد را بر روی پوسته مومی می ریزند. با این کار، پوسته به داخل حفره ها رانده می شود تا عملیات قالب گیری انجام شود.

 دو دقیقه طول می کشد تا آلژینات سفت شود و فرم دقیق کاسه چشم فرد شکل بگیرد. پس از سفت شدن، پوسته و آلژینات را از چشم فرد خارج می کنند. آکولاریست مجددا رنگ عنبیه را چک می کند و در صورت نیاز آن را اصلاح می کند. کانفورمر پلاستیکی نیز در این مرحله مجددا در داخل چشم گذاشته می شود. قالب گیری با استفاده از کست ساخته شده از گچ قالب گیری انجام می شود.

مراحل ساخت چشم مصنوعی

مراحل ساخت چشم مصنوعی

 این کست از دو قسمت تشکیل شده که پلاستیک را درون آن می گذارند و دو قسمت را می بندند تا روی پلاستیک را بپوشاند و در نهایت چشم مصنوعی ساخته شود. پس از گذشت حدود 7 دقیقه که گچ سفت شد، موم و آلژینات برداشته شده و پلاستیک سفید رنگ را درون گچ می گذارند. حال دو قسمت را به هم می چسبانند تا پلاستیک تحت فشار قرار گیرد و آن را به مدت 23 دقیقه در آب جوش می گذارند. سپس آن را خارج می کنند تا سرد شود.

در این مرحله، پلاستیک به شکل قالب در می آید و سفت می شود و به همراه عنبیه در محل مناسب قرار می گیرند. سپس حدود 0.5 میلی متر از سطح قدامی پروتز گرفته می شود و طوری برش داده می شود تا یکدست شود. در نهایت رگ های صلبیه نیز برای شباهت بیشتر با چشم واقعی، روی چشم مصنوعی کشیده می شوند. رنگ عنبیه را نیز می توان در این مرحله تغییر داد.

مشاوره بیشتر مراحل ساخت چشم مصنوعی

کلینیک نخصصی بیناسا با سابقه درخشان در ساخت چشم مصنوعی در خدمت شم است تا بتوانید با بیشترین اعتماد و بهترین مواد برای چشم های خود اقدامات لازم را انجام دهید. شما می توانید برای مشاوره درباره مراحل ساخت چشم مصنوعی به بیناسا مراجعه کرده ویا با شماره تماس کلینیک در تماس باشید تا مشاوران ما بهترین پروتز های چشم را به شما معرفی کنند.

 

سفارش ساخت پروتز چشم
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *