مقالات

هر آنچه که باید در مورد چشم مصنوعی بدانید

هر آنچه که باید در مورد چشم مصنوعی بدانید
هر آنچه که باید در مورد چشم مصنوعی بدانید

در این مقاله هر آنچه که باید در مورد چشم مصنوعی بدانید را برای شما شرح خواهیم داد. حتما افرادی را در اطرافیان خود دیده اید که به هر دلیلی ارثی و یا تصادفی چشمشان را از دست داده اند و به همین سبب مجبور شده اند با نازیبایی که ایجاد شده است کنار بیایند. ولی دنیای پزشکی امروز این مشکل را حل کرده است تا بتوانید باز هم با زیبایی اولیه خود در سطح شهر حاضر شوید بدون اینکه ذره ای از اعتماد به نفس شما کاسته شود. 

چشم مصنوعی پدیده ای است که قدمت آن به چندین هزار سال گذشته باز می گردد. این کار برای اولین بار در شهر سوخته سیستان اجرا شده است. اما امروزه به صورت کاملا پیشرفته در حال انجام است. شما با کمک کلینیک بیناسا به راحتی می توانید زیبایی اولیه خود را بدست آورید. برای کسب اطلاعات در مورد چشم مصنوعی با ما همراه باشید.

هر آنچه که باید در مورد چشم مصنوعی بدانید

چشم مصنوعی طبیعتا حساسیت چشم طبیعی را ندارد اما همچنان بهترین گزینه برای حفظ راحتی و جذابیت خود می باشد. اگر شما یا یکی از اعضای خانواده و یا اطرافیانتان چشم مصنوعی دارید بهتر است در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل تری در این زمینه کسب کنید.

چشم مصنوعی، بازگشت زیبایی اولیه

آیا می توان در مورد برخی بیماران برای داشتن صورت زیباتر از چشم مصنوعی استفاده کرد؟ بله چشم نابینایی که نور را تشخیص نمی دهند و دردناک هم شده اند، گاهی لازم است تخلیه شوند. چشم نابینایی که زشت شده (مثلا سفید شده ) و زیبایی فرد را تهدید می کند، می تواند تخلیه شده و با چشم مصنوعی جایگزین شود. در مواردی هم کودک بدون چشم به دنیا می آید و نقص تکاملی دارد که با چشم مصنوعی جایگزین می شود تا زیبایی را به وی برگردانیم. کودکی که استخوان و بافت های اطراف چشمش تشکیل نشده و یا تحلیل رفته چهره ای نه چندان زیبا خواهد داشت و یا جراحی چشم و استفاده از چشم مصنوعی می توان زیبایی را به او بازگرداند.

هر آنچه که باید در مورد چشم مصنوعی بدانید

هر آنچه که باید در مورد چشم مصنوعی بدانید

چه زمانی یک فرد به چشم مصنوعی نیاز دارد؟

از پروتز چشم عموما برای عدم خدشه دار شدن زیبایی ظاهری فرد استفاده می شود. پس از اینکه چشم فرد در طی یک عمل جراحی تخلیه می شود. پزشک ماهیچه های کنترل کننده چشم طبیعی شما را به ایمپلنتی که از چشم مصنوعی شما پشتیبانی می کند، متصل می کند. اگرچه شما نمی توانید با این چشم ببینید، اما اتصال ماهیچه ها به ایمپلنت این امکان را به شما می دهد که چشم مصنوعی را نیز همزمان با چشم دیگر خود حرکت داده و یا بچرخانید.

جنس چشم مصنوعی از چیست؟

زیر ساخت های چشم مصنوعی به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند. بخش غیر یکپارچه بخشی است که اتصالات عضلانی ندارد و ثابت است و بخش یکپارچه که به عضلات متصل می شوند و متحرک اند و ما دوست داریم زیر ساخت ها از این نوع یکپارچه باشند.

در گذشته از چربی، طلا، استخوان و تیتانیوم برای ساخت چشم مصنوعی استفاده می شد. اما اخیرا پیشرفت علم صنعت جدیدی را وارد بازار پروتز چشم کرده است که می توانید برای کسب اطلاعات در مورد آن به وب سایت بیناسا مراجعه کنید.

آیا چشم مصنوعی از شیشه ساخته می شود؟

اگرچه بسیاری از مردم هنوز از چشم های مصنوعی با عنوان چشم “شیشه ای” یاد می کنند، اما امروزه چشم ها در واقع از اکریلیک ساخته می شوند. پروتزهای چشم مصنوعی خود شکل گردی ندارند. در حقیقت، فقط قسمت قابل مشاهده ی آنها حالتی گرد مشابه چشم طبیعی دارد. حدود چهار تا شش هفته پس از عمل جراحی به چشم پزشک مراجعه می کنید تا کاسه ی چشم شما برای قرار دادن چشم مصنوعی آماده شده باشد.

سازنده ی چشم مصنوعی تکنسینی است که چشم های مصنوعی را متناسب با شرایط بیمار می سازد و به آن فرم می دهد و عنبیه و مردمک را با رنگ بر روی آنها اضافه می کند. تکنسین ها نه تنها باید با جنبه های فنی نصب چشم مصنوعی آشنا باشند، بلکه باید هنرمندان ماهری باشند که بتوانند چشمانی شبیه به چشم واقعی بیمار خلق کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ی پروتز چشم مصنوعی با ما در تماس باشید یا از طریق بیناسا با ما در ارتباط باشید.

سفارش ساخت پروتز چشم
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *