دسته بندی نشده

چه زمانی چشم نیاز به پروتز دارد؟

چه زمانی چشم نیاز به پروتز دارد؟
چه زمانی چشم نیاز به پروتز دارد؟

چه زمانی چشم نیاز به پروتز دارد؟ کلینیک پروتز چشم بیناسا به عنوان بهترین کلینیک پروتز چشم شناخته شده و در این مجموعه انواع مختلف پروتز های چشمی با استفاده از بهترین مواد تولید می گردد. در کلینیک بیناسا مجموعه ای از ماهر ترین افراد متخصص آماده پاسخ دادن به نیاز های شما عزیزان هستند.

چه زمانی چشم نیاز به پروتز دارد؟

چه زمانی چشم نیاز به پروتز دارد؟

پروتز چشم چیست؟

گاهی چشم در اثر اتفاقات ناگوار و خطر ناک آسیب غیر قابل جبران می بیند و باید چشم  کامل تخلیه شود. وقتی چشم تخلیه شود برای جبران این آسیب چشم نیاز به پروتز چشم با همان چشم مصنوعی دارد. برای این کار پزشکان یک ایمپلنت داخل کاسه چشم فرد جاساز می کنند که دائمی است و بعد چشم مصنوعی طراحی کرده و درون ایمپلنت قرار می دهند. افراد در تمام سنین و جنسیت ها پس از تخلیه چشم یا در برخی مواقع هر دو چشم به علت آسیب ترومتی چشمی، بیماری ناهنجاری های چشم و صورت، می توانند از پروتز استفاده نمایند.

چه زمانی چشم نیاز به پروتز دارد؟

پروتز چشم می تواند ظاهر کاسه چشم آسیب دیده را بهبود ببخشد. اکثر افراد پروتزهای چشم را به چشم بند و بانداژ ترجیح می دهند. زمانی که چشم تخلیه می شود افراد زیبایی چهره خود را از دست می دهند و به دنبال پروتز چشم هستند که این آسیب را جبران کند. پروتز چشم قابل حرکت و برداشتن است. جنس پروتز چشمی از ماده پلاستیکی شفاف و با استحکام است، هرچند چشم مصنوعی زیبایی چهره افراد را به آن ها بر می گرداند اما بینایی فرد از بین رفته است و تا کنون چشم مصنوعی با قابلیت دیدن اختراع نکرده اند. اگر کل چشم حذف شود، ایمپلنت و پروتزها مانع از رشد بافت های موجود در سوکت چشم برای پر کردن فضای خالی می شوند، کار گذاشتن پروتز چشم باید با دقت و مورد بحث قرار بگیرد، عواملی که  باید به آن دقت شود:

  • ضربه ها
  • عفونت های شدید
  • یووئیت
  • گلوکوم
  • چشم درد
  • تومور های چشمی

عمل پروتز چشم چگونه است؟

عمل پروتز چشم در سه مرحله انجام می شود:

  1. تخلیه چشم
  2. ایمپلنت گذاشتن
  3. نصب پروتز چشم

برای نصب پروتز چشم ابتدا باید چشم تخلیه و ایمپلنت گذاری شود. در اصل چشم بر روی ایمپلنت سوار می شود و اگر تخلیه و ایمپلنت گذاری انجام نشده باشد، نصب پروتز چشم امکان پذیر نخواهد بود. بیمار بس از تخلیه چشم و ایمپلنت گذاری یک دوره سی روزه را پشت سر گذاشته و بعد از آن ساخت پروتز چشم طبق چشم واقعی بیمار انجام می شود و بر روی ایمپلنت سوار می شود.

چه زمانی چشم نیاز به پروتز دارد؟

چه زمانی چشم نیاز به پروتز دارد؟

پروتز چشم چه فوایدی دارد؟

پروتز چشم مصنوعی می تواند به :

  • بهبود زیبایی بیمار
  • بازیابی و حفظ شکل بافت های اطراف
  • حرکات مناسب پلک ها
  • بروز کم تر خطر
  • حس سلامت جسمی و روانی،  کمک کند.

مراقبت های پروتز چشم

وقتی پروتز چشم مصنوعی دارید باید به طور منظم از آن مراقبت کنید. مداوم پیگر پزشک خود باشید و آن را ملاقات،چشم خود را معاینه کنید. پروتز چشم را تمیز کنید، این کار هم برای خودتان هم پزشک متخصص شما امکان پذیر است. پس از برداشتن پروتز چشم آن را زیر آب گرم قرار داده و با یک پارچه نرم خشک کنید و دوباره داخل چشم قرار دهید. اگر تشخیص دادید به شوینده نیازمند هستید فقط از مقدار کمی صابون می توانید استفاه کنید، اگر احساس سوزش یا خشکی داشتید از قطره های چشمی روان کننده استفاده کنید. حتما پروتز چشم را پنج سال یک بار تعویض کنید و هنگام گذاشتن و برداشتن پروتز چشم حتما دستان خود را بشویید. پروتز را در جاهایی مانند حمام که احتمال گم شده یا ضربه های سنگین دارد نگذارید.

چه افرادی باید از پروتز چشم استفاده کنند؟

برای تشخیص این که چه کسانی باید از پروتز چشم استفاده کنند با پزشک است اما به طور کلی کسانی که دلایل زیر برای آن ها صدق می کند باید از پروتز چشم استفاده کنند:

  1. صدمات و تصادفات
  2. ضربات جدی و شرایط اتهابی چشم
  3. عوارض جراحی مثل آب مروارید لیزر که عملکرد چشم را مختل می کنند.
  4. عوارض گلوکوم نئوواسکولارو تبخال
  5. در این مواقع پروتز چشم جای چشم واقعی را گرفته و ظاهر طبیعی به افراد می دهد.
چه زمانی چشم نیاز به پروتز دارد؟

چه زمانی چشم نیاز به پروتز دارد؟

آیا می توان از هر جایی پروتز چشم تهیه کرد؟

قدم اول برای داشتن یک پروتز چشم داشتن متخصص چشم پزشک است. کلینیک بیناسا با سوابق عالی و بهترین پروتز های چشمی قابل معرفی به شما است که می توانید با بهترین مشاواران و متخصصان این کلینیک در ارتباط باشید و راجب پروتز چشم تحقیق، اطلاعات کسب کنید. تلفن تماس:09021439377

قیمت پروتز چشم در تهران

قیمت پروتز چشم به انواع و کارایی های آن بستگی دارد که طبق هر کدام قیمت داده می شود به همین دلیل است که می گوییم با متخصصان خبره و دارای تجربه مشورت کنید. نکته مهمی که باید به آن دقت کنید این است که برای ساخت و نصب پروتز چشم باید مراکزی را یافت کنید که با قیمتی مناسب، یک چشم مصنوعی صبیعی و کاربردی برای فرد بسازند، برای یافتن چنین مراکزی باید تحقیق کنید و از کسانی که قبلا برای ساخت پروتز چشم اقدام کردند اطلاعات کسب کنید.

اگر قصد دارید برای چشم آسیب دیده خود، پروتز چشم مصنوعی تهیه کنید کلینیک پروتز چشم بیناسا در این امر حاذق و مجرب است و با تجربه و تخصص بالای خود میتواند به شما کمک کند و با اعتماد شما به بیناسا برای چشم های خود بهترین پروتز را انتخاب کنید. چشم یکی از مهم ترین اعضای بدن انسان است که باید به درستی درباره آن تصمیم گرفته شود.

 

سفارش ساخت پروتز چشم
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *