دسته بندی نشده

چشم مصنوعی برای کم بینایان

چشم مصنوعی برای کم بینایان
چشم مصنوعی برای کم بینایان

چشم مصنوعی برای کم بینایان، این چشم مصنوعی به افراد کمک می کند تا بتوانند در تشخیص اشیا، چهره، مسیر و… موفق شوند. چشم مصنوعی تا حدی مشکل نابینایی شما را از بین می برد. کلینیک تخصصی پروتز چشم بیناسا همراه شما است تا بتوانید با خیالی آسوده بهترین انتخاب را برای پروتز چشم خود داشته باشید.

چشم مصنوعی برای کم بینایان

چشم مصنوعی برای کم بینایان

چشم مصنوعی

هنگامی که در اثر حادثه یا بیماری به چشم فرد آسیب غیر قابل جبران می رسد، باید چشم را تخلیه کرد. بعد از خارج کردن چشم، چهره فرد زیبایی خود را از دست می دهد که برای جبران آن می توان از چشم مصنوعی یا پروتز چشم استفاده کرد. سه نوع چشم مصنوعی وجود دارد:

  1. چشم مصنوعی برای کم بینایان
  2. چشم مصنوعی برای نا بینایان
  3. چشم مصنوعی با قابلیت دیدن

چشم مصنوعی برای نابینایان

 برای این کار پزشکان ابتدا یک ایمپلنت داخل کاسه چشم فرد جاسازی می کنند که دائمی است. سپس چشم مصنوعی متناسب به چشم دیگر طراحی شده و درون ایمپلنت قرار می گیرد. این چشم مصنوعی قابل حرکت و قابل برداشتن است. جنس پروتز چشمی از یک ماده پلاستیکی شفاف، با استحکام و سخت است. هر چند چشم مصنوعی زیبایی چهره فرد را به او باز می گرداند اما بینایی فرد از بین رفته است. تا کنون چشم مصنوعی با قابلیت دیدن اختراع نشده است.

چشم مصنوعی برای کم بینایان

چشم انسان یکی از حساس ترین اعضای بدن او است و در معرض خطرات و آسیب های بسیاری قرار دارد. گاهی این آسیب‌ها به قدری جدی خواهند بود که بینایی شخص را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهند و موجب کم بینایی و حتی نابینایی او می‌شوند. یکی از راه های از بین بردن بینایی کم افراد استفاده از چشم مصنوعی برای کم بینایان است. این روش تا حد امکان به بینایی شما کمک می کند. طبق آماری که سازمان بهداشت جهانی منتشر کرده است، متاسفانه بیش از 40 میلیون نفر در جهان نابینا، و 130 میلیون نفر دیگر نیز با مشکل کم بینایی هستند. از آنجاییکه مسیر درک محیط اطراف هر شخص، از طریق حس بینایی او می‌باشد، لذا بازیابی بینایی افراد کم بینا و نابینا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اهمیت این موضوع به حدی است که امروزه مطالعات بسیاری در خصوص سیستم‌های چشم مصنوعی برای کم بینایان و نابینایان در حال انجام است.  بیشترین آمار، بینایی کم افراد است که با مراجعه به پزشک متخصص می توانند چشم مصنوعی برای کم بینایی خود داشته باشند. کلینیک تخصصی بیناسا با سابقه ای درخشان می تواند در این راه در کنار شما باشد.

چشم مصنوعی برای کم بینایان

چشم مصنوعی برای کم بینایان

چشم مصنوعی با قابلیت دیدن

چشم مصنوعی با قابلیت بینایی هنوز اختراع نشده است اما اقداماتی در راستای رسیدن به این دستاورد بزرگ برداشته شده است.

چشم مصنوعی برای کم بینایان(بایونیکBionic)

چشم انسان به دلیل اینکه در بسیاری از مواقع از محافظت خاصی برخوردار نیست و در معرض خطرهای بسیاری قرار دارد. برای مثال ممکن است در اثر یک ضربه شدید یا تصادف، به چشم آسیب وارد شود و بینایی شخص به شدت تحت تاثیر این مسئله قرار گیرد. علاوه بر موارد بالا بروز بیماری‌های مختلف نیز می‌تواند بر بینایی شخص اثر منفی بگذارد. چشم بایونیک یکی دیگر از سیستم‌های چشم مصنوعی برای کم بینایان و نابینایان می‌باشد که امروزه مطالعات بسیاری در مورد آن در حال انجام است. این چشم‌ها در واقع نوع پیشرفته‌ای از پروتزهای چشمی هستند که هدف آنها بازیابی بینایی مانند چشم سالم یک فرد می‌باشد. در این تکنولوژی غالبا از تجهیزات تعبیه شده در سر و همچنین اجزای خارجی مانند عینک مخصوص برای ارسال داده‌های تصویری به مغز و تفسیر آنها بهره گرفته می‌شود. علاوه بر روشهای فوق، دانشمندان بر روی روشهای دیگری نیز در حال مطالعه هستند که از حمله آنها می‌توان به بهره گیری از هوش مصنوعی، نوروپروستتیک و … اشاره نمود.

انواع چشم مصنوعی برای کم بینایان

چشم مصنوعی برای کم بینایان انواع مختلفی دارد که هر کدام پیشرفته تر از دیگری است:

  • عینک های هوشمند
  • لنز های هوشمند
  • تراشه های ریز کار شده در ایمپلن های چشم
  • تجهیزات جایگزین کننده حواس
  • واسط های مغز
  • سیستم های بینایی مصنوعی
  • ایمپلنت های شبکیه
چشم مصنوعی برای کم بینایان

چشم مصنوعی برای کم بینایان

این ها انواع مختلف چشم مصنوعی برای کم بینایان بود که کلینیک تخصصی بیناسا در اختیار شما قرار داده است که با مراجعه به ما می توانید بهترین چشم های مصنویی برای کم بینایان را تهیه فرمایید.

قیمت چشم مصنوعی برای کم بینایان

کلینیک تخصصی بیناسا با بهترین ابزار و داشتن بهترین چشم های مصنوعی منتظر شما برای اقدام به داشتن چشم مصنوعی است. قیمت چشم های مصنوعی ثابت نیست که بخواهیم قیمت اصلی را به شما بگوییم. قیمت ها بستگی به هر چشم مصنوعی دارد که شما بخواهید برای خود تهیه کنید. برای کسب اطلاعات از قیمت پروتز چشم برای کم بینایان با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

بیناسا با بهترین فوق تخصص چشم و داشتن بهترین کلینیک پروتز چشم با سابقه منتظر شما برای اقدام به داشتن چشم مصنوعی است.

سفارش ساخت پروتز چشم
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *