مقالات

پروتز چشم متحرک (چشم مصنوعی قابل حرکت)

پروتز چشم متحرک (چشم مصنوعی قابل حرکت)
پروتز چشم متحرک (چشم مصنوعی قابل حرکت)

آیا می دانید مزیت استفاده از پروتز چشم متحرک (چشم مصنوعی قابل حرکت) چیست؟ با توجه به نقش بسیار مهمی که چشم در زیبایی انسان دارد، استفاده از پروتز چشم متحرک (چشم مصنوعی قابل حرکت) به افراد نابینا کمک خواهد کرد تا بتوانند زندگی راحت تری را تجربه کنند و امکان حضور در اجتماع با ظاهری آراسته را برای آن ها فراهم خواهد کرد. بیناسا کلینیک یکی از مراکز تخصصی ارائه دهنده این خدمات است که در صورت نیاز هموطنان عزیز امکان ارائه خدمات مشاوره برای آشنایی با نحوه ساخت و استفاده از چشم مصنوعی را خواهد داشت.

پروتز چشم متحرک (چشم مصنوعی قابل حرکت)

پروتز چشم متحرک (چشم مصنوعی قابل حرکت)

چگونه امکان استفاده از  پروتز چشم متحرک (چشم مصنوعی قابل حرکت) وجود دارد؟

شاید برخی از افراد فکر می کنند، با توجه به این که چشم مصنوعی فقط جنبه زیبایی ظاهری دارد و امکان دیدن اشیا با آن برای افراد وجود نخواهد داشت، امکان حرکت دادن آن نیز وجود ندارد. اما خوشبختانه می توان پس از پروتز چشم به مرور زمان شاهد رشد بافت و عضلات در اطراف این عضو مصنوعی و حرکت آن بود.

در واقع، پروتز چشم متحرک (چشم مصنوعی قابل حرکت) با استفاده از یک ایمپلنت که در داخل کاسه چشم فرد نابینا قرار خواهد گرفت، می تواند امکان اتصال به بافت اطراف چشم و حرکت آن را فراهم کند. البته امکان استفاده از پروتز چشم پس از قرار دادن این ایمپلنت و با فاصله زمانی چند هفته ای فراهم خواهد شد.

در این فرایند تلاش می شود تا فرایند ساخت پروتز چشم به گونه ای باشد که عضو مصنوعی ساخته شده متناسب با کاسه و بافت چشم فرد باشد و بر روی بافت های ایمپلنت قرار گیرد. در پایان این پروسه شاهد خواهیم بود که با حرکت دادن عضله های چشم فرد، ایمپلنت نیز به حرکت در آمده و باعث خواهد شد تا چشم مصنوعی به حرکت درآید.

آیا پروتز چشم متحرک (چشم مصنوعی قابل حرکت) به اندازه چشم سالم منعطف است؟

پروتز چشم متحرک به اندازه چشم های طبیعی فرد منعطف نخواهد بود و دامنه حرکات آن ممکن است تا اندازه ای کمتر از میزان سرعت و دامنه حرکات چشم طبیعی در افراد سالم باشد. اما در هر صورت می توان شاهد نتیجه رضایت بخش از فرایند ساخت چشم مصنوعی و استفاده از ایمپلنت در افراد بیمار بود.

دلیل استفاده از پروتز چشم متحرک (چشم مصنوعی قابل حرکت) چیست؟

استفاده از این پروتز چشم متحرک (چشم مصنوعی قابل حرکت) برای افرادی مناسب است که بنا به هر دلیلی بینایی خود را از دست داده اند و علاوه بر آن زیبایی آن ها به دلیل اضمحلال زیبایی چشم طبیعی از بین رفته است. لازم است اشاره شود برخی از افراد ممکن است از ابتدای تولد این مشکلات را به طور مادر زادی داشته باشند.

اما در بسیاری از موارد ممکن است از دست دادن چشم و زیبایی آن پس از تولد و به دلیل وارد شدن ضربه به چشم و ناحیه اطراف آن باشد. البته می توان به بیماری های مزمن نیز اشاره کرد که در موارد خاص (مانند ابتلا به سرطان در ناحیه چشم) باعث شوند که فرد زیبایی خود را از دست داده و نیاز به پروتز چشم متحرک داشته باشد.

کسب اطلاعات بیشتر: پروتز چشم متحرک (چشم مصنوعی قابل حرکت)

پروتز چشم متحرک (چشم مصنوعی قابل حرکت)

پروتز چشم متحرک (چشم مصنوعی قابل حرکت)

آیا پروتز چشم متحرک (چشم مصنوعی قابل حرکت) قابلیت بینایی دارد؟

لازم است تاکید شود که در حال حاضر هدف از این جراحی و استفاده از عضو مصنوعی بهبود زیبایی فرد است و هنوز تا ساخت چشم های مصنوعی با قابلیت دیدن فاصله داریم. اگر چه پژوهش های متعددی در مقیاس آزمایشگاهی در این زمینه قرار گرفته است که امیدهایی را برای استفاده از چشم مصنوعی قابل دیدن در آینده ایجاد کرده است.

آیا برای استفاده از پروتز چشم متحرک (چشم مصنوعی قابل حرکت) نیاز به تخلیه چشم است؟

بله. قبل از قرار دادن عضو مصنوعی باید چشم تخلیه شود. البته در بسیاری از موارد ممکن است چشم بنا به دلایل مختلف مانند وجود تومور یا وارد شدن ضربه از قبل تا حدودی تخلیه شده باشد. برای همین باید اشاره شود که با توجه به میزان آسیب وارد شده به چشم، ممکن است که نیاز به عمل جراحی متفاوتی برای بازگرداندن زیبایی ظاهری فرد تا حد قابل قبول باشد.

اهمیت مراجعه به بهترین مراکز پروتز چشم متحرک چیست؟

کیفیت چشم مصنوعی ساخته شده و نحوه ساخت آن ممکن است نقش مهمی در زیبایی ظاهری فرد داشته باشد. برای همین برخی از افراد به دنبال بهترین مراکز ساخت پروتز چشم متحرک در داخل کشور و در شهرهایی مانند تهران باشند. شما می توانید با توجه به تجهیزات مورد استفاده برای ساخت پروتز چشم متحرک یا معتبر بودن مراکز ارائه دهنده این خدمات نسبت به دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه اقدام کنید. لازم است تاکید شود که یکی از بهترین راه ها برای آشنایی با کیفیت خدمات ارائه شده به هموطنان عزیز، توجه به نمونه پروتزهای ساخته شده در کلینیک های تخصصی و مراکز مجهز ارائه دهنده این خدمات در داخل کشور است.

آیا رعایت بهداشت هنگام استفاده از پروتز چشم متحرک مهم است؟

بله. یکی از مهم ترین نکاتی که بیماران باید به آن توجه داشته باشند، رعایت نکات بهداشتی هنگام استفاده از پروتز چشم متحرک است. این نکات می تواند در زمان استفاده یا بیرون آوردن و جای گذاری این عضو مصنوعی مهم باشد. علاوه بر این، هنگام تمیز کردن یا شستشو باید به این نکات توجه کرد.

در صورت بروز مشکل هنگام استفاده از چشم مصنوعی چه باید کرد؟

قبل از هر چیز باید توجه داشته باشید که به توصیه های پزشک متخصص پس از عمل جراحی توجه کنید. اما در صورتی که بنا به هر دلیل با مشکلاتی مانند خشک بودن چشم یا عفونت آن مواجه شدید، باید حتما با پزشک خود مشورت کنید. به طور معمول رعایت توصیه های بهداشتی و دستورالعمل های پزشک متخصص به شما کمک خواهد کرد تا از بروز هر گونه مشکل پیشگیری کنید.

پروتز چشم متحرک (چشم مصنوعی قابل حرکت)

پروتز چشم متحرک (چشم مصنوعی قابل حرکت)

آیا کودکان نیز امکان استفاده از پروتز چشم را دارند؟

بله. کودکان نیز می توانند در صورتی که به دلیل مشکلات مادر زادی یا بنا به دلایل دیگر بینایی خود را از دست داده باشند از این خدمات استفاده کنند. چند دهه است که این خدمات در داخل کشور توسط کلینیک های تخصصی در اختیار بیماران قرار می گیرد. به خصوص در تهران مراکز تخصصی امکان ارائه خدمات ساخت چشم مصنوعی متحرک برای کودکان را دارند.

البته با توجه به این که کودکان در سنین رشد قرار دارند، ساخت پروتز چشم برای آن ها می تواند چالش های خاص خود را داشته باشد. علاوه بر این، رعایت نکات بهداشتی و مراقبت از کودک بیش از افراد بزرگسال باید مد نظر قرار گیرد.

هزینه پروتز چشم متحرک (چشم مصنوعی قابل حرکت) چقدر است؟

هزینه لازم برای ارائه خدمات ساخت پروتز چشم متحرک و انجام عمل جراحی می تواند با توجه به میزان گستردگی عمل جراحی و آسیب وارد شده به چشم متفاوت باشد. علاوه بر این، هزینه ساخت پروتز چشم و کیفیت آن نقش تعیین کننده ای در هزینه های لازم برای انجام عمل جراحی پروتز چشم دارد. شما می توانید پس از مشاوره با مراکز تخصصی ارائه دهنده این خدمات اطلاعات جامع تری در این زمینه به دست آورید.

آیا کیفیت خدمات کلینیک های تخصصی در داخل کشور مطلوب است؟

خوشبختانه کلینیک های تخصصی ارائه دهنده (بیناسا) خدمات ساخت پروتز چشم متحرک توانسته اند بخش بزرگی از نیاز هموطنانی که از نابینایی و مشکلات مرتبط با تخلیه چشم رنج می برند را با ارائه بهترین خدمات رفع کنند. برای همین با استفاده از خدمات مراکز معتبر ارائه دهنده خدمات پروتز چشم در داخل کشور خواهید ضمن ارتقای زیبایی ظاهری خود امکان برخورداری از یک زندگی بهتر را داشته باشید.

سفارش ساخت پروتز چشم
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *